Deel 2 onderweg naar Vietnam

24 oktober 2014 - Sepang, Maleisië

De vlucht van Dubai naar Kuala Lumpur is soepel verlopen. Zelfs eerder aangekomen dan verwacht.

Met Liza afgesproken bij de bagageband, maar omdat mijn vlucht eerder was geland en die van Liza later konden we tegelijk door de douane.

Na de bagage opgehaald te hebben met de trein naar het vliegveld van AirAsia. Alles verloopt soepel, totdat we in willen checken voor de vlucht naar Ho Chi Minh.

Voor ons staat een Indiaas gezin en.dat duurde super lang, dus wij daar een beetje op zeiken (ok... Allebei al 24 uur onderweg, dan kan je niet alles even goed hebben).
Eindelijk aan de beurt gooi ik vrolijk mijn lichte bagage tas (slechts 15 kg) op de band en geef mijn paspoort en ticket af.
De balie medewerker mompelt iets en wij negeren dat. Blijkt dat we een letter of aproval voor Vietnam moeten hebben.

Wij heel verbaasd, huh? Visum? Nee toch... Dat hebben we niet nodig, zijn daar maar een paar weken. En anders kunnen we gewoon daar op het vliegveld halen.
Nou, nee dus! Je moet dus een brief laten zien dat je Vietnam in mag. Dan maar bij de Starbucks zitten met wat drinken en een niet heel lekker croissantje. Tip: Bestel NOOIT maar dan ook NOOIT een green tea latte. Echt te smerig groene zooi krijg je dan. Dus niet doen!

Gelukkig heb je hier wel razendsnel internet met goed bereik waardoor je lekker snel een visum aan kan vragen (NOT!). Na 20 keer eruit zijn gegooid, 6X de pagina's opnieuw moeten laden en 3X de betaalgegevens opnieuw ingevuld te hebben kunnen we met spoed een visum aanvragen voor slechts $120. Prima, geregeld dus, denken we.

Liza is zo handig om voor de zekerheid naar het kantoor te bellen. En maar goed ook, de.medewerker stond net op het punt om weekend te vieren en zouden wij het weekend in KL moeten blijven. Oh no!

Als we nog $40 over maken krijgen we hem binnen een uur... Nu dus afwachten.
Gelukkig hebben we 4 uur overstap tijd.

Maar de toon voor de vakantie is gezet. Pff... Zit je niet op te wachten als je al ruim 24 uur onderweg bent zonder slaap.

Maar eind goed al goed, het is geregeld en we halen de vlucht nog naar Vietnam!